Wnętrze kryje tajemnicę.

    • Nowa generacja silnika SUBARU BOXER

    • Silnik SUBARU BOXER nowej generacji wiedzie SUBARU BRZ na wyżyny doskonałości i ekscytacji. Dwulitrowa jednostka napędowa jest tutaj bardziej zwarta, jeszcze niżej umieszczona w pojeździe (co skutkuje bardzo niskim środkiem ciężkości samochodu) i cofnięta w stronę kierowcy. To pierwszy silnik tego typu, wyróżniający się technologią wielopunktowego wtrysku bezpośredniego, co podnosi jego wydajność oraz optymalizuje zużycie paliwa. Jedyna w swoim rodzaju konstrukcja, która dostarcza nowego rodzaju satysfakcji.

    2.0 DOHC SUBARU BOXER

    MAKSYMALNA MOC: 147 kW (200 KM) / 7 000 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 205 Nm / 6 400 – 6 600 obr/min

    ZUŻYCIE PALIWA*1 (SUBARU BRZ Sport):
    7,8 l/100 km (6MT), 7,1 l/100 km (6AT)

    ZUŻYCIE PALIWA*1 (SUBARU BRZ Active):
    6,9 l/100 km (6MT), 6,9 l/100 km (6AT)

    EMISJA CO2*1 (SUBARU BRZ Sport):
    181 g/km (6MT), 164 g/km (6AT)

    EMISJA CO2*1 (SUBARU BRZ Active):
    159 g/km (6MT), 159 g/km (6AT)

    Moc

    200-konny silnik BRZ uwielbia wysokie obroty. Ich szeroki zakres w połączeniu z płaskim przebiegiem momentu obrotowego i stosunkiem mocy do pojemności silnika wynoszącym 100 KM/1 litr zapewni ci wystarczająco mocy niezależnie od obrotów silnika. To więcej emocji do Twojej dyspozycji jednocześnie mających mniejszy wpływ na środowisko.

    Zaprojektowany od początku, aby jeździł do końca.

    Nisko umieszczony środek ciężkości

    Projekt każdego elementu samochodu, od płasko ułożonego, przeciwsobnego silnika, poprzez rozmieszczenie foteli w kabinie aż po kształt linii dachu, miał na celu umieszczenie środka ciężkości możliwie jak najniżej, aby jazda Subaru BRZ była jeszcze bardziej ekscytująca.

    Układ napędowy samochodu sportowego

    Stabilność Subaru BRZ zapewnia nisko umieszczony, przeciwsobny silnik Subaru Boxer oraz układ napędowy – skrzynia biegów wraz z przednim dyferencjałem i półosiami o jednakowej długości, umieszczony w osi samochodu wał napędowy biegnący do tylnego dyferencjału, a wreszcie tylna przekładnia główna i tylne półosie, również o równej długości. Ponieważ BRZ posiada tylny napęd, pozwoliło to na maksymalne cofnięcie silnika, zwiększając tym samym parametry skrętu samochodu. A wszystko to zostało spięte razem poprzez nowy, szybko reagującym system kierowniczy, który z zadziwiającą precyzją i szybkością odpowie na każdą twoją decyzję podczas jazdy.

    Oczekuj niecodziennych doznań.

    • Wszystko, co zastosowaliśmy w konstrukcji SUBARU BRZ, jest wykorzystywane w realnym użytkowaniu. Przy każdym wejściu w zakręt poczujesz, co oznacza dla nas perfekcyjne prowadzenie. Te doświadczenia sprawią, że na jazdę samochodem spojrzysz w zupełnie nowy sposób.

    Lekka konstrukcja nadwozia

    Prostota projektu wraz z bogatym zastosowaniem stali wytrzymałej na rozciąganie, pozwoliła zredukować ciężar nadwozia, a podwozie uczynić sztywniejszym i zwartym. Wykonana z aluminium pokrywa silnika dodatkowo obniża wagę samochodu i sprawia, że środek ciężkości pojazdu znajduje się jeszcze niżej.

    Wyczynowe zawieszenie

    W pełni niezależne zawieszenie wydobywa całą zwinność i szybkość reakcji, jakie ma do zaoferowania Subaru BRZ. Układ przedniego zawieszenie z kolumną MacPhersona zwiększa sztywność i poczucie bezpośredniej kontroli, a jednocześnie wzmacnia stabilność samochodu, dzięki bardzo niskiemu umiejscowieniu silnika SUBARU BOXER. Zastosowane w tylnym zawieszeniu podwójne wahacze zwiększają przyczepność opon do podłoża i skutecznie pochłaniają wstrząsy podczas jazdy, nie wpływając jednocześnie na utratę kontroli nad pojazdem.

    Precyzyjnie reagująca skrzynia biegów

    Dzięki sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów o krótkim skoku i doskonałym wyczuciu, dasz się w pełni wciągnąć w jazdę. Możesz skorzystać także z automatycznej, sześciobiegowej skrzyni, z manetkami zmiany biegów przy kierownicy, inteligentnym systemem zmiany przełożeń oraz dwoma trybami zmiany biegów, w zależności od twojego nastroju.

    Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu typu Torsen*2

    Porywająca precyzja w każdym szczególe – oto, co wyróżnia SUBARU BRZ. Zaawansowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu – ten sam, jaki montujemy w WRX STI – zapewnia bardziej stabilną jazdę przy dużych prędkościach, potęgując uczucie wygody oraz kontroli nad samochodem na nierównym podłożu.

    *1 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007-566/2011
    *2 Torsen to zarejestrowany znak handlowy firmy JTEKT Inc.