Jego pewność prowadzenia jest niedościgniona. Zdolność pokonywania zakrętów też.

        • Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD

        • Symetria powoduje dobre wyważenie, a wyważenie pozwala uzyskać kontrolę nad samochodem i wykorzystać wynikający z tego potencjał. Dlatego Subaru już od 1972 roku rozwija i doskonali system Symmetrical AWD. Gdy jest on połączony z silnikiem SUBARU BOXER, tworzy się niemal perfekcyjnie symetryczny układ, który daje samochodowi niezrównaną stabilność. Rezultatem jest łatwość oddawania mocy i wyjątkowo dobra trakcja, pozwalająca kierowcy całkowicie zapanować nad autem w prawie każdych warunkach.

        Nieprzerwane połączenie z drogą

        Im lepiej koła Twego samochodu połączone są z drogą, tym lepiej go kontrolujesz. W Outbacku moment napędowy kierowany jest nieustannie do czterech kół, a więc owo połączenie z drogą jest najlepsze z możliwych. Rozwiązanie to maksymalnie usprawnia prowadzenie i ułatwia sterowanie samochodem.

        Sprawność w krytycznych sytuacjach

        Gdy pogoda jest zła a nawierzchnia śliska, albo gdy w nagłej sytuacji trzeba zareagować w ułamku sekundy, symetryczny układ napędowy z prawie idealnym wyważeniem dostarcza stabilności, zwrotności i przyczepności, które pozwalają uniknąć niebezpieczeństwa.

        Dynamiczne osiągi

        Wyjątkowo skuteczne przeniesienie mocy między kołami a nawierzchnią sprawia, że samochód przyspiesza żwawo i bez zwłoki. Symetria układu napędowego czyni prowadzenie Outbacka czułym na manewry kierowcy, przy czym auto jest stabilne w zakrętach zaś kierowca czuje, że nieustannie nad nim panuje.

        Trzymaj się nisko, celuj wysoko.

        • Silnik SUBARU BOXER

        • Niewiele samochodów da się prowadzić z taką łatwością i pewnością jak Outback. Nie bądź więc zdziwiony, w jak szczególny sposób to osiągnęliśmy. Poziome ułożenie silnika SUBARU BOXER powoduje, że sąsiadujące cylindry i tłoki położone są naprzeciw siebie. Dzięki temu silnik jest "płaski", a jego środek ciężkości znajduje się nisko, z korzyścią dla wyważenia samochodu. Co więcej, owo przeciwsobne położenie cylindrów powoduje, że każda para tłoków wykonuje ruchy w przeciwnych kierunkach, wyważając się nawzajem, co redukuje szkodliwe wibracje.

        Podwyższona stabilność

        Kadłub silnika jest „płaski” i położony nisko w komorze silnikowej, a więc cały samochód staje się lepiej wyważony, bardziej stabilny i odporny na przechyły boczne w porównaniu do innych rozwiązań.

        Łagodny przepływ mocy

        Silnik Subaru przy każdych obrotach wału korbowego dostarcza mocy bez zwłoki i w wyjątkowo płynny sposób. Tłoki silnika poruszają się poziomo i parami naprzeciw sobie, co ogranicza wibracje. W efekcie jazda jest komfortowa, przyjemna, ale nie pozbawiona emocji.

        Osiągi na długim dystansie

        Dzięki "płaskiej" konstrukcji silnik jest z założenia sztywny i wewnętrznie wyważony, a więc powoduje mniej drgań niż jednostki w układzie V albo rzędowe. To zaś działa na korzyść trwałości mechanizmów i sprawia, że osiągi, nawet po dużym przebiegu, są ciągle takie same.

        Skoncentrowany wokół stabilności. Panuje nad każdym zakrętem.

        • Ważne elementy konstrukcji:

        • Większość elementów zawieszenia zgodnie ze sobą współpracuje, zmieniając sposób reakcji w zależności od działania kierowcy. Cel jest tylko jeden: idealne prowadzenie samochodu.

        • Jak to działa:

        • Gdy wszystkie części Outbacka, duże i małe, zgodnie ze sobą współpracują, samochód uzyskuje niezwykłe wyważenie pomiędzy natychmiastową odpowiedzią na polecenia kierowcy i płynną jazdą. Osiągasz wtedy żywą reakcję auta i poczucie bezpieczeństwa, niezależnie od sytuacji.

        Koncepcja Subaru DC3 (Dynamic Chassis Control Concept) (aktywnej kontroli pracy zawieszenia)

        Innowacyjna konstrukcja Subaru łączy precyzję prowadzenia, bezpieczeństwo pasażerów i namiętność do jazdy samochodem. System zwany Subaru Dynamic Chassis Control Concept (DC3) zwiększa korzyści wynikające z niskiego położenia środka ciężkości i stabilności napędu AWD, poprawiając osiągi Outbacka.

        Większa stabilność i komfort

        Outback, wykorzystując system Subaru Dynamic Chassis Control Concept (DC3), wzmacnia zalety konstrukcji Subaru nieodłącznie związane z tą marką - równowagę, opanowanie i prawidłową reakcję. W krytycznych punktach nadwozia użyto więcej stali o najwyższej wytrzymałości na rozciąganie, osiągając w ten sposób znaczną sztywność, ale też elastyczność. Prowadzenie stało się jeszcze bardziej pewne i stabilne, natomiast pokonywanie nierówności, bardziej komfortowe.

        Łagodne i ciche pokonywanie nierówności

        Wyjątkowo sztywna przednia struktura samochodu oparta na ramie podsilnikowej, pozwala na osiągnięcie przyjemnego, naturalnego odczucia przy operowaniu kierownicą. Jednocześnie zawieszenie i silnik są nadal skutecznie odizolowane od kabiny. Efektem jest płynne i ciche pokonywanie nierówności, a więc to, co czyni jazdę samochodem przyjemnością: pewność połączona z komfortem, elementy sportowego prowadzenia i bezpieczeństwo, konstrukcyjna elegancja wraz z wydajnością - a wszystko to doskonale zrównoważone.

        Przednie zawieszenie

        Kolumnowe przednie zawieszenie Outbacka, współdziałając z systemem Subaru DC3, wykorzystuje zalety mocowania do bardzo sztywnej ramy podsilnikowej, oraz znacznego rozstawu i dużego skoku kół. Efektem jest jazda w zakrętach bez przechyłów oraz ciche i komfortowe pokonywanie nierówności na większości nawierzchni dróg. Dodatkowo nowe, bardziej sztywne stabilizatory sprawiają, że prowadzenie auta jest bardziej bezpośrednie.

        Tylne zawieszenie

        Tylne zawieszenie wspaniale równoważy zalety sportowego prowadzenia z komfortowym pokonywaniem nierówności, a zarazem jest idealnym dodatkiem do systemu Subaru DC3. Zawieszenie to składa się z dwóch poprzecznych wahaczy z każdej strony. Układ ten z równą precyzją absorbuje nierówności drogi, oraz przyjmuje obciążenia na ostrych zakrętach. Aby zwiększyć stabilność i poprawić reakcje na manewry kierowcy, usprawniono tłumienie, sztywności sprężyn i elastyczne punkty mocowania wahaczy. Amortyzatory zawierają układ samopoziomujący, co pomaga utrzymać właściwy prześwit podwozia niezależnie od dużego obciążenia ładunkiem.

        Siła leży w przeciwdziałaniu.

        • Jak to działa:

        • Silnik SUBARU BOXER o poziomej, przeciwsobnej budowie pracuje w cyklu naturalnie balansujących się uderzeń i przeciwuderzeń.

        • Jak to działa:

        • Silnik SUBARU BOXER jest naturalnie wyważony, więc pracuje niezwykle płynnie. Jest konstrukcyjnie sztywny, a więc wytrzymały. Jego niewielka wysokość skutkuje natomiast lepszym prowadzeniem samochodu.

        • [Silnik o zmienionej konstrukcji]
          Silniki SUBARU BOXER charakteryzowały się zawsze doskonałym wyważeniem i płynną reakcją na dodanie gazu, lecz znaleźliśmy sposób na to, by jeszcze ulepszyć ich działanie. Inżynierowie Subaru skrupulatnie przeanalizowali działanie każdego zaworu, kanału i tłoka, konstruując silnik jeszcze lżejszy, a przy tym bardziej oszczędny. To nie jedyne jego zalety - oferuje on więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach wału co sprawia, że kierowca odnosi wrażenie natychmiastowego przypływu mocy nawet przy lekkim wciśnięciu pedału gazu.

        2,0-LITROWY SUBARU BOXER DIESEL DOHC Z TURBOSPRĘŻARKĄ

        Sztywność oraz płynna i cicha praca silnika SUBARU BOXER to dobre powody by pierwszy na świecie BOXER DIESEL był idealnym silnikiem dla napędu samochodu osobowego. Wysokociśnieniowy wtrysk paliwa common-rail, ulepszony katalizator utleniający połączony z filtrem cząstek stałych (DPF), turbosprężarka ze zmienną geometrą kierownic spalin, a wreszcie elektryczne wspomaganie układu kierowniczego to systemy, które wspierają redukcję zużycia paliwa i emisji CO2. Ceramiczne świece żarowe przyspieszają rozruch w zimowych warunkach. Silnik BOXER DIESEL spełniając wyśrubowaną normę czystości spalin Euro 5 dostarcza obecnie jeszcze większego momentu obrotowego niż poprzednia generacja silników - 350 Nm, który pojawia się teraz już przy obrotach wału korbowego rzędu 1600 obr/min. Efektem jest swobodny przyrost osiągów przy każdej prędkości samochodu. Celem wyciszenia wnętrza kabiny zastosowano dodatkowo materiały wygłuszające, poprawiające komfort jazdy.

        MAKSYMALNA MOC:
        110 kW (150 KM) / 3600 obr/min
        MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
        350 Nm / 1600-2400 obr/min

        ZUŻYCIE PALIWA:
        2,0D (6MT); 5,9 l/100 km*1
        2,0D (Lineartronic); 6,3 l/100 km*2
        EMISJA CO2:
        2,0D (6MT); 155 g/km*1
        2,0D (Lineartronic); 166 g/km*2

        2,5-LITROWY SUBARU BOXER DOHC

        Benzynowy silnik Outbacka z dwoma wałkami rozrządu w każdej głowicy (DOHC) pracuje płynnie i wydajnie. Po istotnych usprawnieniach generuje wyjątkowo duży moment obrotowy (235 Nm) przy obniżonych obrotach wału korbowego (4100 obr/min). W rezultacie silnik ten jeszcze lepiej reaguje na dodanie gazu w warunkach miejskich i ma lepsze osiągi, co jest ważne na drogach pozamiejskich. Silnik ten połączono z usprawnioną bezstopniową skrzynia biegów Lineartronic CVT, która pracuje płynniej i stała się bardziej wydajna.

        MAKSYMALNA MOC:
        127 kW (173 KM) / 5600 obr/min
        MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY:
        235 Nm / 4100 obr/min

        ZUŻYCIE PALIWA:
        2,5i (LINEARTRONIC); 7,6 l/100 km*1
        EMISJA CO2:
        2,5i (LINEARTRONIC); 175 g/km*1

        Pewność na każdym biegu.

        • Ważny element konstrukcji:

        • Każda ze skrzyń biegów oferowanych w Outbacku, włącznie z wydajną skrzynią bezstopniową Lineartronic (CVT), została precyzyjnie dobrana dla odpowiedniej wersji stałego napędu wszystkich kół Symmetrical AWD.

        • Jak to działa:

        • Niezależnie od tego którą ze skrzyń biegów wybierzesz, będziesz cieszył się rzetelnym wyważeniem samochodu i wyjątkową kontrolą, jaką oferuje Symmetrical AWD.

        Sześciobiegowa skrzynia manualna + napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym.

        Outback z silnikiem 2.0D dostępny jest z płynnie działającą, manualną skrzynię sześciobiegową. Skrzynie te powiązane są ze stałym systemem napędu wszystkich kół Symmetrical AWD. Ma on centralny mechanizm różnicowy z wiskotycznym sprzęgłem, podwyższającym jego tarcie wewnętrzne. Mechanizm ów działa następująco: gdy zmienia się zdolność do przenoszenia siły napędowej przez koła przedniej lub tylnej osi, sprzęgło wiskotyczne bez zwłoki dostosowuje do tego rozdział momentu napędowego, dostarczając jego większość do osi dysponującej większą przyczepnością. Skrzynia sześciobiegowa oferuje płynną i precyzyjną zmianę biegów i jest przy tym zwarta i lekka, co ma duże znaczenie dla utrzymania sportowego charakteru Outbacka.

        Bezstopniowa skrzynia biegów LINEARTRONIC drugiej generacji

        Wersje Outbacka z silnikiem 2.0D wyposażono w przekonstruowaną bezstopniową skrzynię biegów CVT, która podnosi efektywność silnika SUBARU BOXER, a także układu przeniesienia napędu Symetrical AWD, utrzymując silnik w jego najlepszym zakresie. Została zaprojektowana tak, aby sprostać wyższym zakresom momentu obrotowego jednocześnie zapewniając płynną jazdę. Inteligentny system kontroli pracy bezstopniowej skrzyni biegów CVT, automatycznie dostosowuje zakres obrotów do stylu jazdy oraz warunków panujących na drodze, powodując lepsze prowadzenie i osiągi Outbacka.

        Skrzynia bezstopniowa Lineartronic + napęd na 4 koła z aktywnym rozdziałem momentu napędowego AWD

        Aby uzyskać bezzwłoczną reakcję na zmieniające się warunki jazdy, Outback z silnikiem 2.5i dostępny jest z bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic. Jako element przenoszący moment napędowy używa ona łańcucha, zamiast tradycyjnego stalowego pasa klinowego. Pozwala to na uzyskanie większej całkowitej rozpiętości przełożeń, a zatem na szybszą odpowiedź na dodanie gazu. Skrzynia ta połączona jest z systemem napędu na cztery koła, który dokonuje aktywnego podziału momentu napędowego pomiędzy oś przednią i tylną. System ten reaguje na warunki drogowe oraz sygnały pochodzące od kierowcy i od skrzyni biegów, bezustannie dopasowując do nich przepływ momentu do przedniej i tylnej osi. Dostępny jest też podział zakresu przełożeń na sześć wirtualnych biegów, wybieranych w razie potrzeby bardzo szybko ręcznie, manetkami umieszczonymi za kierownicą.

        Tempomat

        Elektroniczny tempomat, który jest standardem we wszystkich wersjach Outbacka, pozwala kierowcy na utrzymywanie wcześniej ustalonej prędkości podczas jazdy po niezatłoczonej drodze. Metalizowane przyciski sterowania umieszczono na ramieniu kierownicy.

        Manetki zmiany biegów

        Każda wersja Outbacka wyposażona w skrzynię bezstopniową Lineartronic ma sportowy, manualny tryb zmiany biegów manetkami, umieszczonymi przy kierownicy.

        *1 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007-EC566/2011F.
        *2 Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z normą EC715/2007-EC630/2012J.