Bezpieczeństwo

        Twoje bezpieczeństwo to nasz priorytet

        Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podczas wypadku jest najważniejsze. Równie ważna jest jednak możliwość zapobiegania takim zdarzeniom. Kluczowe zatem znaczenie ma utrzymanie wysokiego stopnia przyczepności i ogólnego poziomu aktywnego bezpieczeństwa napędu Symmetrical AWD. Następnym elementem jest bardzo wytrzymałe nadwozie zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego. Te wszystkie składowe elementy bezpieczeństwa aktywnego podlegają nieustannemu rozwojowi, zgodnie z filozofią ciągłego doskonalenia Subaru.

        Hamulce

        Niezmiernie istotną cechą wszystkich wersji Outbacka są wysokowydajne hamulce zapewniające dobrą kontrolę nad pojazdem. Siła hamowania w przypadku gwałtownego naciśnięcia pedału hamulca podczas nagłego hamowania jest dodatkowo zwiększana przez układ hamowania awaryjnego. Ponadto czterokanałowy system ABS z czterema sensorami monitoruje działanie hamulców na wszystkich czterech kołach i w razie potrzeby uruchamia elektronicznie sterowany system podziału siły hamowania (EBD). Skraca on drogę hamowania, kontrolując siłę hamowania kół tylnych bez względu na obciążenie.

        Pieścieniowa konstrukcja klatki bezpieczeństwa

        Stworzona przy użyciu najnowszych teorii o siłach nacisku, klatka bezpieczeństwa ma za zadanie redukować siłę wszystkich uderzeń. Ramy boczne i dolne otaczają silnik. Pierścieniowe elementy znajdują się nad kabiną, biegnąc od dachu do drzwi, słupków bocznych i podłogi, a twarda i pochłaniająca energię rama zmniejsza siłę uderzenia i chroni całą przestrzeń kabiny.

        Pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne

        Wewnętrzne elementy bezpieczeństwa zawierają: przednie pasy z automatycznymi napinaczami i ogranicznikiem siły działania (stosowanym w celu zredukowania siły uderzeniowej w obrębie klatki piersiowej); foteliki dziecięce (mogą być łatwo umieszczane i wyjmowane z wykorzystaniem wbudowanego systemu montażu i zabezpieczenia ISOFIX); aktywne zagłówki przednie (automatycznie przemieszczają się do przodu w przypadku kolizji od tyłu zabezpieczając w ten sposób obszar głowy pasażera i redukując siłę uderzenia w okolicy kręgosłupa); przednie poduszki powietrzne*1, przednie / boczne poduszki i kurtyny powietrzne.

        Ochrona pieszych

        Przestrzeń między maską a silnikiem przewidziano specjalnie z myślą o ewentualnych pieszych uczestnikach wypadków. Ma ona zapobiec uderzeniu głową przez przechodnia o twarde części silnika. Outbacka wyposażono także w pochłaniające energię przednie zderzaki i łamiące się w przypadku kolizji osie wycieraczek przednich.

        *1 Z dwustopniową poduszką powietrzną pasażera.