SUBARU BOXER DIESEL

        Rewolucyjny silnik SUBARU BOXER DIESEL

        Po ponad 40 latach doświadczeń z silnikami typu bokser Subaru postawiło sobie jeden cel – zrewolucjonizowanie pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Nowy silnik zachowuje najważniejsze zalety, a więc niski poziom wibracji i wysoką sztywność konstrukcji, przy czym charakteryzuje się także potężnym momentem obrotowym i niskim zużyciem paliwa. Silnik SUBARU BOXER DIESEL definiuje na nowo koncepcję samochodu typu SUV napędzanego silnikiem Diesla.

        Zalety silnika SUBARU BOXER DIESEL:

        Płynność i cisza

        Układ tłoków powoduje, że poruszają się one w przeciwnych kierunkach, co radykalnie zmniejsza wibracje i hałas. Idealnie wyważony, kompaktowy i wytrzymały aluminiowy blok silnika jest lekki, charakteryzuje się niskim poziomem wibracji, równomiernym działaniem i niespotykanie niskim poziomem hałasu, z których to cech słyną silniki SUBARU BOXER.

        Wysoki moment obrotowy i szybkie przyśpieszenie

        Wysoka sprawność spalania, możliwa dzięki wysokiemu współczynnikowi sprzężania, pozwala osiągnąć aż 350 Nm momentu obrotowego w przedziale 1 800–2 400 obrotów na minutę. Dlatego model Forester Diesel z łatwością radzi sobie w każdych warunkach drogowych. Dodatkowo, znakomite przyspieszenie jest podtrzymywane przez ciśnienie spalin, które dzięki zmiennej geometrii łopatek turbosprężarki jest odpowiednie przy wszystkich prędkościach jazdy.

        Oszczędność paliwa

        Model Forester Diesel bez problemu spełnia normy emisji spalin Euro4. Dzięki zastosowaniu filtru cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) o konstrukcji zamkniętej, katalizatora i systemu recyr ku lacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation) udało się uzyskać emisję CO2 na poziomie zaledwie 170 g/km*, co sprawia, że jest to jeden z najbardziej przyjaznych środowisku modeli wśród podobnych samochodów. Jedno z najniższych w tej klasie zużycie paliwa kształtujące się na poziomie 6,4 l/100 km* osiągnięto za sprawą lekkiego i kompaktowego silnika obniżającego całkowitą masę pojazdu. Układ common rail kontroluje ciśnienie wtrysku w zależności od siły nacisku na pedał gazu. Ponadto zastosowany elektryczny system wspomagania kierownicy pozwala dodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa.

        * Wartości dla modelu 2.0D XE (wg normy 80/1268/EEC-2004/3/EC).