Bezpieczeństwo

        Twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze

        W Subaru zawsze zwracamy uwagę na jak najwyższy aktywny i pasywny poziom bezpieczeństwa. Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD pozwala zachować niezrównaną stabilność, równowagę i przyczepność, aby zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom na drodze. Wytrzymałe nadwozie posiada pasywne systemy bezpieczeństwa minimalizujące obrażenia u pasażerów i uszkodzenia pojazdu – w sytuacjach, w których wypadku nie da się już uniknąć.

        Hamulce

        Standardowy czterokanałowy system ABS z czterema sensorami precyzyjnie kontroluje siłę hamowania każdego z kół pojazdu i działa w połączeniu z elektronicznie sterowanym systemem podziału siły hamowania (EBD), który kontroluje siłę hamowania tylnych kół, gdy pojazd jest bardzo obciążony. Układ wspomagania awaryjnego hamowania zapewnia natomiast zwiększenie siły podczas nagłego hamowania, w przypadku niedostatecznego naciśnięcia pedału hamulca. Z kolei system Hill Start Assist utrzymuje włączony hamulec po zdjęciu nogi z pedału, co zapobiega staczaniu się pojazdu ze wzniesienia.

        Pierścieniowa konstrukcja klatki bezpieczeństwa

        Stworzona przy użyciu najnowszych teorii o siłach nacisku, klatka bezpieczeństwa ma za zadanie redukować siłę wszystkich uderzeń. Ramy boczne i dolne otaczają silnik. Pierścieniowe elementy znajdują się nad kabiną, biegnąc od dachu do drzwi, słupków bocznych i podłogi, a twarda i pochłaniająca energię rama zmniejsza siłę uderzenia i chroni całą przestrzeń kabiny.

        Pasy, poduszki powietrzne, aktywne zagłówki i punkty mocowania fotelika dziecięcego

        Wewnętrzne elementy bezpieczeństwa zawierają: przednie pasyz automatycznymi napinaczami i ogranicznikiem siły działania (stosowanymw celu zredukowania siły uderzeniowej w obrębie klatki piersiowej); foteliki dziecięce (mogą być łatwo umieszczane i wyjmowane z wykorzystaniem wbudowanego systemu montażu i zabezpieczenia ISOFIX); aktywne zagłówki przednie (automatycznie przemieszczają się do przodu w przypadku kolizji od tyłu zabezpieczając w ten sposób obszar głowy pasażera i redukując siłę uderzenia w okolicy kręgosłupa); przednie poduszki powietrzne*, przednie / boczne poduszki i kurtyny powietrzne.

        * z dwustopniową poduszką powietrzną pasażera