W połowie tego miesiąca mieliśmy okazje przyjrzeć się z bliska i przetestować samochód, który na rynku amerykańskim został zaprezentowany już jakiś czas temu. Subaru Baja - bo o nim tu mowa - dotarł do nas z Czech, a Polska była kolejnym etapem jego "europejskiego tourne". Trwają bowiem wnikliwe analizy dotyczące zapotrzebowania rynku na tego typu model. Nie wyklucza się jego wprowadzenie do stałej oferty Subaru na starym kontynencie.
    Na miejsce naszego testu wybraliśmy malownicze okolice stolicy polskich Tatr. Sam samochód, będący rozwinięciem koncepcji Subaru Outback wspaniale sprawdzał się na wyboistych drogach Podhala. Pokonywanie niezliczonych wręcz przeszkód terenowych jak choćby przejazdy przez górskie potoki nie sprawiało nam żadnych kłopotów. Momentem kulminacyjnym testu okazała się jednak próba sił pomiędzy Subaru Baja, a bodaj najbardziej stromą trasą narciarską w Polsce - górą Nosal. Z tego pojedynku zwycięsko wyszła jednak... barierka, grodząca teren Tatrzańskiego Parku Narodowego. Gdyby nie ona... kto wie? Być może szczyt zostałby zdobyty!
    Bardzo ciekawa konstrukcja tylnej części pojazdu sprawia, że samochód ten jest wręcz idealnym rozwiązaniem dla ludzi aktywnych. Duża skrzynia ładunkowa pozwala na załadunek naprawdę imponującej ilości sprzętu. Drobne doposażenie pozwala na załadunek i przewóz, nawet dwóch rowerów. Szkoda tylko, że w Polsce - w przeciwieństwie do USA -przepisy o ruchu drogowym zakazują jazdy "na pace". W Subaru Baja jest to rzeczywiście niesamowite wrażenie.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć.

1 • 2 • 3
Zobacz również dział Multimedia, gdzie znajdują się TAPETY Subaru Baja
Silnik | B4 |
Położenie | p./wzdłużnie |
Zawory/cylinder | 4 |
Pojemność (cm3) | 2457 |
Moc (KM/obr/min) | 165/5600* |
Moment (Nm/obr/min) | 242/4000* |
Przeniesienie napędu |
|
Napęd 4x4 | Stały 50:50 |
Blokada międzyosiowa | Wiskotyczna |
Blokada tylna | Wiskotyczna |
Nadwozie |
|
Długość (mm) | 4910 |
Szerokość (mm) | 1780 |
Wysokość (mm) | 1554 |
Rozstaw osi (mm) | 2650 |
Rozstaw kół przód/tył (mm) | 1470/1466 |
Prześwit (mm) | 185 |
Średnica zawracania (m) | 11,2 |
Bagażnik min/max (l) | |
Ciężar własny (kg) | 1580 |
Ciężar własny automat (kg) | 1630 |
Ładowność (kg) | |
Pojemność zbiornika (l) | 64 |
Rozmiar opon | 225/60R16 |
Współczynnik oporu powietrza | 0,36 |
Skrzynia |
|
Długość (mm) | 1050 |
Długość maksymalna (mm) ** | 1540 |
Szerokość (mm) | 1240 |
Szerokość między nadkolami (mm) | 1100 |
Wysokość burt (mm) | 500 |
* - wg. norm obowiązujących w USA
** - z opuszczoną tylną burtą
|