Wiadomości

20 maja, 2016

100 lat historii i… FHI zmienia nazwę

12 maja w Tokio odbyło się nadzwyczajne spotkanie Rady Dyrektorów firmy Fuji Heavy Industries Ltd., podczas którego podjęto decyzję o zmianie jej nazwy. Wstępnie ustalono, że od 1 kwietnia 2017 roku FHI funkcjonować będzie jako SUBARU Corporation, a zmiana nazwy najprawdopodobniej zostanie ostatecznie zatwierdzona na 85. Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, które odbędzie się 28 czerwca bieżącego roku. Jako uzasadnienie swojej decyzji dyrektorzy podali chęć dalszego zwiększania znaczenia Subaru w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym. Według nich nazwa firmy odpowiedzialnej za tak dobrze rozpoznawalną na świecie markę powinna się z nią jednoznacznie kojarzyć, a SUBARU Corporation zdaje się być w tym przypadku ciekawą propozycją.

Plany dotyczące zmiany nazwy związane są również z przypadającą w przyszłym roku setną rocznicą istnienia japońskiej firmy, której historia sięga 1917 roku. To wtedy powstało laboratorium poświęcone sprawom lotnictwa Aircraft Research Laboratory, przemianowane następnie na Nakajima Aircraft Co., Ltd. Po wielu reorganizacjach, w 1953 roku, spółka przyjęła ostatecznie nazwę Fuji Heavy Industries Ltd. funkcjonującą do dnia dzisiejszego. Pod szyldem FHI firma w dalszym ciągu świadczyła usługi dla lotnictwa. Ponadto rozszerzyła swoją działalność o segment produktów przemysłowych, a w 1958 roku ruszyła z produkcją samochodów, wypuszczając na rynek swój pierwszy model – Subaru 360.

FHI niezwykle intensywnie rozwija swoją działalność motoryzacyjną na całym świecie przy wsparciu klientów, którzy zaufali i pozostają wierni japońskiej marce. Samochody Subaru jeżdżą po drogach już 90 krajów. Szacuje się, że w bieżącym roku fiskalnym, który zakończy się w marcu 2017 roku, ich łączna sprzedaż po raz pierwszy w historii przekroczy milion egzemplarzy! Jesteśmy pewni, że słowo „Subaru”, które już niebawem stanowić będzie jeden z członów nazwy japońskiej firmy, a które do tej pory kojarzone było tylko z jej segmentem motoryzacyjnym, przyniesie spółce szczęście i niczym magnes przyciągnie kolejnych klientów również w innych sektorach jej działalności.