TECHNIKA
  • STAŁY NAPĘD WSZYSTKICH KÓŁ SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE

    Prowadzenie Subaru XV daje satysfakcję. Ten samochód ma prześwit tak duży jak SUV, nisko położony środek ciężkości jak w sportowym sedanie, a ponad wszystko stały napęd wszystkich kół - Symmetrical AWD. Ten układ, powiązany z silnikiem SUBARU BOXER, jest prawie idealnie symetryczny. Moc oddawana jest niezwykle sprawnie, a przeniesienie jej na drogę jest skuteczne, stabilne i wyważone. Pozwala to cieszyć się najwyższym panowaniem nad samochodem i pewnością jazdy, praktycznie w każdych, nawet nieustannie zmieniających się warunkach. Subaru XV to samochód, który oferuje Ci wyjątkowy spokój i pewność prowadzenia, co jest najważniejszym elementem filozofii Subaru.

  • PIĘCIO- LUB SZEŚCIOBIEGOWA SKRZYNIA MANUALNA + NAPĘD NA 4 KOŁA Z CENTRALNYM MECHANIZMEM RÓŻNICOWYM ZE SPRZĘGŁEM WISKOTYCZNYM

    Zarówno pięciobiegowa jak i sześciobiegowa skrzynia manualna pozwala Ci wybrać swój własny styl jazdy. Wyposażono je w asystenta ruszania pod górę, który zapobiega stoczeniu się do tyłu. Skrzynie te połączono z układem AWD, który ma centralny mechanizm różnicowy ze zwiększonym tarciem, przy użyciu sprzęgła wiskotycznego. Gdy zmienia się zdolność do przenoszenia siły napędowej przez koła przedniej i tylnej osi, sprzęgło wiskotyczne bez zwłoki dostosowuje do tego rozdział momentu napędowego, dostarczając jego większość do osi dysponującej większą przyczepnością. W modelach z silnikiem o pojemności 1.6 l użyto dodatkowo reduktora skrzyni biegów (dla skrzyń manualnych), który pozwala na lepsze dopasowanie opcji napędu do różnych sytuacji drogowych.

  • BEZSTOPNIOWA SKRZYNIA LINEARTRONIC + NAPĘD NA 4 KOŁA Z AKTYWNYM PODZIAŁEM MOMENTU NAPĘDOWEGO

    Subaru XV osiąga najwyższą sprawność i szybkość reakcji dzięki bezstopniowej (CVT) skrzyni biegów Lineartronic. Skrzynia ta zdecydowanie poprawia ekonomię jazdy, utrzymując silnik w jego najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów, a jednocześnie zachowuje energię kinetyczną samochodu, często traconą podczas tradycyjnej zmiany biegów. Ze skrzynią Lineartronic zgodnie współpracuje napęd wszystkich kół z aktywnym podziałem momentu obrotowego (Active Torque Split AWD), który w normalnych warunkach przekazuje 60% momentu napędowego na przednie kola i 40% momentu na tylne koła. Gdy warunki jazdy stają się trudne, w czasie rzeczywistym następuje zarówno dostosowanie podziału momentu napędowego, jak i zmiana przełożenia w skrzyni biegów. W rezultacie poprawie ulega stabilność samochodu, bezpieczeństwo jazdy, a kierowca odczuwa to jako żywe i sprawne prowadzenie auta.

  • SILNIK SUBARU BOXER

    Niewiele samochodów wywołuje podczas prowadzenia tak pozytywne emocje jak Subaru XV. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu zwartego, kompaktowego przeciwsobnego silnika, który jest bardziej „płaski” niż silniki innych typów. Dzięki temu jednostka napędowa, a więc i cały samochód, mają niżej położony środek ciężkości i są lepiej wyważone. Co więcej, owo przeciwsobne położenie cylindrów powoduje, że każda para tłoków wykonuje ruchy w przeciwnych kierunkach, wyważając się nawzajem, co redukuje niepożądane wibracje.

  • OSIĄGI NA DŁUGIM DYSTANSIE

    Płaska konstrukcja silnika jest z założenia sztywna, a układ korbowy pozostaje samoczynnie wyważony. W rezultacie silnik SUBARU BOXER wytwarza mniej wibracji niż jednostki w układzie V i rzędowe, a to sprawia, że jest trwalszy i oferuje bardziej stabilne osiągi.

  • ZWIĘKSZONA STABILNOŚĆ

    Kadłub silnika ma bardziej płaski profil i umieszczono go niżej w komorze silnikowej. Wskutek tego cały samochód jest lepiej wyważony, a zatem nie poddaje się tak bardzo bocznym przechyłom, jak auta o typowej konstrukcji.

  • SILNIK SUBARU BOXER DIESEL O POJEMNOŚCI 2,0 L

    MAKSYMALNA MOC: 108 kW (147 KM) / 3 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 350 Nm / 1 600-2 800 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*: 5,4 l/100 km
    EMISJA CO2*: 141 g/km

  • SILNIK SUBARU BOXER O POJEMNOŚCI 2,0 L

    MAKSYMALNA MOC: 110 kW (150 KM) / 6 200 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 196 Nm / 4 200 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*: 6,5 l/100 km (Lineartronic), 7 l/100 km (6MT)
    EMISJA CO2*: 151 g/km (Lineartronic), 160 g/km (6MT)

  • SILNIK SUBARU BOXER O POJEMNOŚCI 1,6 L

    MAKSYMALNA MOC: 84 kW (114 KM) / 5 600 obr/min
    MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY: 150 Nm / 4 000 obr/min
    ZUŻYCIE PALIWA*: 6,3 l/100 km (Lineartronic); 6,5 l/100 km (5MT)
    EMISJA CO2*: 146 g/km (Lineartronic); 151 g/km (5MT)


* Zużycie paliwa i emisja CO2: zgodnie z EC715/2007-136/2014W.
Pokazane przykłady wyposażenia, specyfikacje i kolory mogą się różnić w zależności od lokalnych warunków rynkowych i dostępnych wersji modelowych. Każda zmiana wyposażenia i specyfikacji zostanie wyraźnie przedstawiona Państwu przed zawarciem umowy ze sprzedawcą.